Inbound telemarketing

For at kunne beskrive inbound telemarketing, skal vi først omkring det overordnede begreb inbound marketing, også kaldet indgående markedsføring. Dette er i praksis, når man reklamerer for sin virksomhed gennem blogs og andre sociale medier, videoer, podcasts, e-bøger, e-nyhedsbreve, søgemaskineoptimering, kort sagt steder hvor kunderne er.

Dermed står inbound i modsætning til outbound marketing, hvor man forsøger at få kunderne hen, hvor virksomheden er, eksempelvis en fysisk butik. Man forsøger at tiltrække deres opmærksomhed ved hjælp af direct mail, radio-tv-reklamer eller ringer til dem, når de mindst venter det.

Dét giver en masse spild og nogle gange også utilfredshed i målgruppen. Når målgruppen henvender sig af egen fri vilje derimod, er det en helt anden og bedre start på salgsarbejdet. Hvor du med outbound risikerer at forstyrre kunden, gør du med inbound marketing dig fortjent til kunden ved at skabe interessant indhold, som kunden opsøger af egen fri vilje.

Inbound marketing er især effektiv for mindre virksomheder, der ikke kan købe sig til kundens interesse med traditionelle reklamer.
Inbound marketing er som regel opdelt i fem faser, hvor virksomheden skal:

1. tiltrække trafik til hjemmesiden
2. konvertere besøgende til leads
3. konvertere leads til salg
4. gør kunderne til bedre kunder
5. analysere for hele tiden at forbedre processen

Denne proces har vi specialiseret os i hos frank borch as.

De ringer! Hvad gør vi?
Blandt vores specialer er inbound telemarketing, altså hvad man gør, når folk kontakter virksomheden telefonisk. Mange af vores kunder har outsourcet alt deres inbound telemarketing til os, så vores medarbejdere tager telefonen.

Vi håndterer kundehenvendelser, det være sig forespørgsler, klager eller ordrer, men vi håndterer også jobansøgninger. En jobannonce kan medføre mange telefoniske henvendelser. Vi tager tiden til at besvare disse henvendelser på en professionel måde. Vi kan også administrere hele rekrutteringssprocessen med tak for ansøgning, sortering og screening af ansøgere, indkaldelse til samtaler samt afslag.
Vi tager telefonen som led i diverse kampagner eller som en permanent løsning. Alle opgaver begynder med et grundigt møde, hvor de vigtige elementer bliver kortlagt. Dermed sikrer vi, at vores medarbejdere har et indgående kendskab til din virksomhed: Produkter, kompetencer, virksomhedskultur, værdier, vision, mission, ejerskab, samarbejdspartnere m.v.

Vi har som mål at behandle dine interessenter, som var de vores egne: Vi lytter til dem.

Ring eller send en mail, hvis du ønsker en uforpligtende dialog med os om inbound telemarketing.

Læs mere om outsourcing til frank borch as